donderdag 15 november 2012

TAG: Boeken (dit of dat)

Ik hou van lezen en ik hou van tags. Deze boekentag, die ik vond op de blog van Tedje, moest ik dan ook invullen! Lezen jullie mee?



1. Audioboek of een echt boek?
Sowieso een echt boek! Audioboeken spreken me absoluut niet aan en hetzelfde geldt ook voor e-readers. Dan verlies je de feeling en charme van een echt boek, lijkt me.

2. Zachte of harde kaft?
Een zacht kaft. Leest toch net iets gemakkelijker, vind ik.

3. Fictie of non-fictie. 
Fictie. Ik lees zelden non-fictie verhalen. Ik vind het juist leuk om me te verliezen in een verhaal, waarbij ik de echte wereld eventjes kan vergeten.

4. Verzonnen of de echte wereld?
Meestal verkies ik de echte wereld. Maar dan wel van personages die een heel ander leven leiden dan ik, zodat ik me helemaal in hun leefwereld kan verplaatsen. Toch is een verzonnen werkelijkheid ook wel eens leuk, zoals in de boeken van Twilight. 

5. Harry Potter of Twilight?
Moeilijk, aangezien ik momenteel verslaafd ben aan de boeken van Twilight. Maar met de boeken van Harry Potter ben ik zowat opgegroeid, dus kies ik toch daarvoor. Echt jeugdsentiment. Bovendien zijn de films van Harry Potter veel beter dan die van Twilight.



6. Geleend of gekocht?
Gekocht! Vroeger ging ik regelmatig naar de bib, maar dat doe ik nu nooit meer. Ik wil dat mijn boeken gloednieuw en ongekreukt zijn als ik ze lees. Ik leen ze dan ook niet graag uit aan anderen. 

7. Boekenwinkel of online?
Ongetwijfeld een boekenwinkel. Gewoon rondkijken zonder iets te kopen is al heerlijk. Jammer dat de Boekenbeurs alweer voorbij is!

8. Eenmalig boek of trilogie?
Dat ligt eraan. Soms kan een boekenreeks erg leuk zijn, maar het nadeel is wel dat het een tijdje duurt voor je er doorheen bent. Bij eenmalige boeken kan je meer afwisselen en da's toch ook wel leuk.

9. Zwaar en dik of lief en kort?
Dan ga ik voor lief en kort. Ik hou niet van zware verhalen, wel van romantiek en chicklits. Een boek mag best dik zijn, maar ook weer niet overdreven. Een 300-tal pagina's is ideaal.

10. Romantisch of actie?
Romantiek, please!

11. Lezen in een knusse omgeving of in de zon?
Ik hou van lezen in mijn bed. Lekker ingeduffeld onder mijn dikke dons. Genieten!

12. Warme chocolademelk of koffie?
Wat deze vraag ermee te maken heeft weet ik niet goed, maar sowieso warme chocolademelk. Ik lust geen koffie!

13. Eerst de recensie lezen of zelf beslissen?
Ik lees bijna nooit recensies van boeken. Ik ga gewoon af op de kaft en de korte inhoud. 


- Zo, dat was het. Neem hem gerust over als je wil!


9 reacties:

  1. Heel erg leuk! Aangezien ik een boekenfreak ben denk ik er momenteel over om het over te nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had hem al gedaan, qua boeken komen we heel erg overeen! Vooral in het verliezen van jezelf in een verhaal, dat is echt heel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tag, ik herken heel veel antwoorden! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, leuke tag!! Ik snapte ook niet wat die vraag van chocolade melk of koffie erme vandoen had, maar oke, haha. Ik herken veel antwoorden! Leuk:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk ingevuld! Op vrijwel alle punten ben ik het met je eens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tag. Had hem nog niet eerder gezien. Leuk om te lezen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je de tag hebt overgenomen! :-) Je hebt trouwens ook een leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...